Wszelkie lokalne smakołyki, zwyczaje i pamiątki, których nie można kupić w supermarkecie to wartości regionu, na bazie których Jasło chce kreować swój niepowtarzalny wizerunek.
Miasto przystąpiło do realizacji projektu „Promocja lokalnych produktów miasta Jasła” – Naszym głównym celem jest promocja regionu poprzez lokalne produkty lokalne, z którymi utożsamiają się mieszkańcy – mówi Andrzej Czernecki, burmistrz Jasła. – Takie produkty muszą być produkowane w sposób niemasowy i przyjazny dla środowiska, z surowców lokalnie dostępnych – dodaje burmistrz.
Wśród nadesłanych zgłoszeń wyłoniono tylko kilkanaście najbardziej charakterystycznych produktów. W kategorii Produkt żywnościowy znalazły się: jasielskie wino, nalewka wiśniowa, orzechówka jasielska, bułka zwykła „wodna”, kiełbasa dębowiecka. W kategorii Potrawy: zaciórka z banią (dynia), pierogi z kaszą gryczaną, pierogi pszenno-razowe z kapustą, placek z jabłkami, placki kapuściane „Szandorki” oraz żur lisowski. Kategoria Rękodzieło i rzemiosło: ceramiczna pamiątka z Beskidu Niskiego, haft krzyżykowy stosowany do zdobienia strojów ludowych, obrusów i makatek oraz koronka klockowa. W kategorii Inne usługi najbardziej charakterystycznym produktem została uznana enoturystyka czyli zwiedzanie winnic Podkarpacia. Kategoria Produkty niematerialne, artystyczne: Okółka jasielska – tradycyjny obrzęd ludowych przyśpiewek z terenu powiatu jasielskiego i tańca oraz utwory poetyckie lokalnych twórców ludowych.